Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoorden onderzoek is een makkelijke manier om erachter te komen op welke zoekwoorden jij vindbaar wilt worden, en dus ook SEO voor gaat doen. Hier zijn 2 tips om op een goede manier een zoekwoorden onderzoek uit te voeren.

1. Denk eerst zelf na

Hoe zou jij jouw dienst of product opzoeken? Het is namelijk de makkelijkste manier om erachter te komen wat jouw doelgroep zoekt, en of dit dan ook aansluit bij jouw dienst of product. Bij een dienst zoekt de klant meestal een oplossing die deze zelf nog niet kent. Bij producten is het wat makkelijker want een klant weet meestal welk merk of welk product het nodig heeft. Als het goed is kom je nu met een lijst aan zoektermen waar jij zelf op zou zoeken. Als je dan een lijst met zoekwoorden hebt, kan je deze uitbreiden met iets minder voor de hand liggende zoektermen. Zo creƫer je een veel grotere en uitgebreidere lijst met verschillende zoekwoorden die mogelijk met jouw dienst of bedrijf gekoppeld zijn. Hieruit kun je zelf bepalen welke zoekwoorden voor jou het interessantst zijn.

2. Vraag het

Zelf opzoeken is een manier om erachter te komen op welke zoekwoorden een consument zoekt, maar het is nog veel beter om aan meerdere vrienden of consumenten te vragen waar zij naar op zoek zouden gaan. Dan krijg je ook meerdere visies en meerdere soorten zoektermen.

Vervolgens is het handig om te kijken op welke zoekwoorden er het meest gezocht wordt. Denk erover na dat je als beginnend bedrijf weinig kans maakt tegen de grote bedrijven. Dus is SEO uitvoeren op een heel algemene en veel gezochte zoekterm misschien niet altijd de beste keuze als starter.

Laat een reactie achter