Lokaal scoren

Lokaal scoren

Lokaal scoren kan heel handig zijn. Stel je hebt een bedrijf dat alleen in de omgeving van jou stad van belang is, denk aan een huisarts of een tandarts. Je bent lokaal want het heeft geen zin om te gaan adverteren in een stad dat 30 kilometer verderop ligt. Je wilt de mensen uit de buurt graag informeren over jouw lokale praktijk, en niet de mensen die een uur moeten reizen voor de tandarts. Het is in dit geval erg verstandig om verschillende landingspages te maken voor steden of dorpen die dichtbij jou zijn.

Wees slim!

Stel je hebt een tandartsbedrijf gelegen in Amersfoort. Het is van belang dat jij in Amersfoort goed te vinden bent, want mensen gaan niet een uur reizen voor de tandarts. Je kunt dus zorgen dat jij een speciale landingspage hebt voor de zoekterm: ‘tandarts Amersfoort’. Google ziet dat jij een speciale pagina hebt aangemaakt voor deze zoekterm, dus zal je sneller hoog verschijnen binnen de zoek resultaten. Maar je zou ook verder kunnen denken, bijvoorbeeld ‘tandartspraktijk Amersfoort’. Zorg dat je op alle tand gerelateerde zoektermen te vinden bent, zo behaal je namelijk het optimale resultaat.

Check de omgeving

Je kunt ook op Google Maps kijken, naar kleine plaatsjes net buiten Amersfoort. Misschien is daar geen tandarts aanwezig, en de mensen zullen toch echt naar de tandarts moeten gaan. Dus is er de mogelijkheid dat ze bereid zijn naar Amersfoort te gaan. Er zullen weinig tot geen pages zijn voor ‘tandarts + (lokale stad)’. Maak jij er wel een? Is de kans groot dat je mensen naar jouw praktijk kunt krijgen.

Laat een reactie achter