Intern- en extern linkbuilden

Je kunt niet ontkennen hoe belangrijk SEO voor jouw bedrijf is. In de hedendaagse markt is SEO belangrijker dan ooit te voren. Hoewel SEO wel moeilijk kan zijn en je niet altijd gegarandeerd bent van resultaat. Er zijn namelijk verschillende ranking factoren betrokken bij het hoog scoren binnen de zoekmachines.

Linkbuilden is het meest belangrijke en vaakst onderschatte deel van SEO. Als je linkbuilden niet gebruikt in je SEO strategie, mis je een grote kans voor meer klanten en dus ook opdrachten.

Wat is interne linkbuilding?

Bij intern linkbuilden is het idee dat je vanuit een pagina van jouw website doorlinkt naar een andere pagina van jouw website. Je wilt dit 2 tot 5 keer per pagina doen, hierdoor krijg je een website waar je de hele tijd door kunt klikken naar andere pagina’s van deze website. Dit is van grote waarde voor Google, mits je natuurlijk wel naar relevante pagina’s linkt!

Wat is externe linkbuilding?

Waar je met interne linkbuilding vooral bezig bent met het verbeteren van de linkstructuur van je eigen website, zorg je er met externe linkbuilding voor dat Google jouw website gaat zien als een autoriteit in de branche. Linkbuilding is relevante links (ook wel backlinks genoemd) van andere websites naar je eigen website krijgen. Hier kleven meerdere voorbeelden aan:

Met linkbuilding zorg je er dus voor dat andere websites naar jouw website linken. Hoe meer autoriteit de website heeft die naar jou toe linkt, hoe waardevoller dit is voor Google en voor jou! Een linkje vanaf een relevant platform zoals Frankwatching is immers waardevoller dan een link van de plaatselijke tafeltennisvereniging.

Laat een reactie achter